Spelar det någon roll vad andra tycker?

Har varit en hel del diskussioner de senaste dagarna gällande frustrationen över att andra inte förstår sig på art2ride. Både amatörer och proffs kan utrycka sig skeptisk till träningen, de vill inte eller kan inte förstå vad vi gör. Vissa tycker även att det verkar riktigt dåligt och skadligt.

Det är lätt när man själv är så taggad och upprymd av ett sätt att göra saker på att man vill dela med sig till alla. Det går då inte att förstå varför andra inte känner lika dant som jag. Men är det så viktigt vad andra tycker och gör. Blir min träning bättre av att fler personer tycker att det jag gör är bra? Det gäller att släppa dessa tankar. Jag förklarar för andra vad jag tycker och jag svarar gärna på frågor men det som är viktigt är att jag och mina hästar är nöjd med den träning vi gör.

Men visst vill man bara banka vett i folk ibland;)

Kommentera här: