Dags för ryttaren att rycka upp sig

Jag har bestämt mig för att komma i form igen främst för att min kropp ska hålla men också för att jag ska kunna vara en så bra ryttare som möjligt. Ridning kräver en hel del styrka men för att få den styrka som behövs måste man träna utöver ridningen. Jag och sambon var därför på ett riktigt hårt träningspass imorse så jag kommer nog inte kunna gå imorgon.

Pga träningspasset så hade jag inte så mycket ork kvar till hästarna men jag red ändå Musse och longerade Nacho. Musse kändes fin men lite trött så jag nöjde mig med ett bra pass på ca 20 min. Nacho skötte sig också jättefint och jag tyckte till och med att han såg ut att ha fått lite muskler, vore trevligt om det var så.

Veckan som kommer ska jag till Sthlm onsdag-torsdag så det blir lite extra vila för hästarna men det kan nog vara skönt för dom.

Kommentera här: