Arbete vid hand funkar i alla väder

Det duggregnade ute så jag arbetade Nacho vid hand i skritt. Musse hade fått sig en härlig ridtur med sin medryttare och verkade nöjd med livet.

Nacho gick bra. Jag var bestämd med honom och krävde stretch och att han inte fick trängas. Jag fick ett ordentligt skrittsteg och en djup stretch:) Han försökte tränga mig på vissa ställen men då flyttade jag min inner hand närmare hans mun och höll ett lugnt men stadigt tag samtidigt som jag bad honom att flytta från mig mer spöt. Då kunde han inte trampa över mig utan tvingades att flytta sig.

Nu blir det två dagar vila fram till nästa pass med Nacho. På söndag ska vi till ridhus eftersom jag vill få till ett ordentligt träningspass och jag litar inte på vädret. Det ska bli jättekul:)

Kommentarer:

1 Lena:

Vilken härlig bild

Svar: Tack. Det är typiskt Nacho.
nachohasten.blogg.se

Kommentera här: