Andra ridhusträningen

Igår körde vi vår andra ridhusträning och det gick överlag bra. Nacho var lite stel och slö vilket jag tror beror på att vi inte har kunnat träna så mycket den senaste tiden men han var i alla fall mer fokuserad än tidigare. Ridningen gick dock inge vidare och jag kände mig både sne och ofokuserad och Nacho sprang lite som han ville. Skärpning till nästa gång. 
 
Musse och Anna gjorde dock riktigt fint ifrån sig. Musse stretchade väldigt fint och jag tror att de hittade ett riktigt bra läge tillsammans. Även skritten uppsuttet gick riktigt bra men i traven ville han springa lite så då fick jag sitta upp. Jag fick övertala honom ett par gånger att han inte fick göra som han ville och sen blev han riktigt mjuk och fin. 
 
Planen med hästarna nu är att de om ett par veckor ska kunna
 
Nacho
 
Fint avslappnat arbete vid hand
Skritt och trav i stretch så konstant som möjligt
Åttvolter
Nedsittning i trav en halv till en hel volt
Länga traven på långsidan
Skänkelvikning/öppna i skritt och trav
Höja formen ett par steg
 
Musse
 
Fint avslappnat arbete vid hand 
Skritt och trav i stretch så konstant som möjligt
Åttvolter
Nedsittning i trav ett par steg
Skänkelvikning i skritt och trav
 
 
 
Så nu tränar vi på
 
 
Nacho var trött efteråt.
 
 
Som ni ser så får vi inte till en full stretch dvs han stretchar inte hela vägen ner.
 

Kommentera här: