Göra det bästa av snöslask

Skulle arbeta hästarna vid hand idag men hade inte tänkt på att snön är som klister och hästarna har fortfarande sommarskor. Men jag löste problemet genom att istället jobba lite fram och tillbaka längs vägen. Inte det roligaste att bara gå fram och tillbaka på en väg men desto gladare blev jag av att båda hästarna skötte sig perfekt och stretchade från start.

Jag belönade mycket idag för att de skulle behålla fokus fast vi gick hemifrån och fast att grannen satt upp tak med spikpistol som smällde. Nu hoppas jag dock att snön smälter bort för annars måste jag ta ut hovslagaren så hon for vintersko.

Jag orkade inte borsta så Musse hade hela spånbädden med sig.

Kommentarer:

1 Ridfröken:

Åh har ni redan snö(slask)... det väntas vi få i helgen i och för sig, samma problem med skorna här! Men din lösning låter precis som mina vardagskvällar under vintrarna: När paddocken är frusen och det är mörkt och halkigt blir det mycket skrittdressyr fram och tillbaka på gårdsplan. Men jag brukar tänka på hur nyttigt det är att finslipa i skritt! :)

Svar: Skritten är absolut den bästa gångarten så det har jag egentligen inget emot. Jag har sett fantastiska resultat på hästar som enbart skrittats. Nu ser jag att snön dessutom förväntas bli kvar ett tag så är dags för vinterskor.
nachohasten.blogg.se

Kommentera här: