Art2Ride har verkligen ändrat mitt sätt att se på ridning

Sitter och tittar på galmla träningsscheman från i våras och en hel del har ändrats i mitt upplägg.
 
Såhär såg Nachos upplägg ut då
 
Måndag: longering/ridning 
Tisdag: vila
Onsdag: longering/ridning 
Torsdag: Ridning
Fredag: longering
Lördag: ridning 
Söndag: ridning
 
och nu ser det istället ut såhär
 
Måndag: Ridhusträning
Tisdag: vila
Onsdag: Ridhusträning 
Torsdag: Vila eller arbete vid hand
Fredag: Vila
Lördag: Longering/arbete vid hand
Söndag: Longering/arbete vid hand
 
Såhär såg Musses upplägg ut då
 
Måndag: ridning 
Tisdag: träning ridhus
Onsdag: körning 
Torsdag: vila
Fredag: arbete vid hand
Lördag: ridning 
Söndag: ridning
 
och nu ser det istället ut såhär
 
Måndag: Ridhusträning
Tisdag: Uteritt med medryttare
Onsdag: Ridhusträning 
Torsdag: Uteritt med medryttare
Fredag: Vila
Lördag: Longering/arbete vid hand
Söndag: Longering/arbete vid hand
 
Som ni ser har jag ändrat min syn ganska mycket och jag tycker inte längre att det är viktigt att rida hästen så ofta utan snarare tvärt om. Jag spenderar mycket tid med att träna hästarna från marken och numera rider jag knappt Musse alls själv eftersom han har två medryttare. Jag hoppas såklart att jag ska kunna rida honom mer i framtiden men nu är det viktigast att han i alla fall utvecklas åt rätt håll oavsett vem som rider honom.

Kommentera här: